Venice Simplon-Orient-ExpressJames Sherwood, majitel Sea Containers, začal sbírat vyřazené vozy CIWL v roce 1977. Inaugurační cesta se uskutečnila 25. května 1982. Od té doby jsou v základní nabídce zájezdy mezi Benátkami a Paříží (do roku 2024 Calais s přestupem do/z Londýna). Každý rok zahrnují některé jízdy Vídeň, Budapešť, Prahu a Istanbul (přes Bukurešť), ale příležitostně jsou nabízeny i jiné destinace jako Řím, Amsterdam, Berlín, Krakov a dokonce i Stockholm. Lůzkový vůz "S1" Jidelní vůz Pullman "Étoile du Nord" s kuchyní Jidelní vůz Pullman "Côte d'Azur" s kuchyní Barový vůz Lůzkový vůz "YTb" | Sortuj według: • Grupowania Klasy wagonu Alfabetycznie Tabelarycznie Wagony: • Tylko eksploatowanie Wszystkie Tylko wycofane |
do góry |
||||||||||||||
Lůzkový vůz "Lx" | ||||||||||||||
Pro CIWL bylo vyrobeno 90 vozů tohoto typu. Vozy měly původně deset jednolůžkových oddílů. Později byly čtyři (Lx 14), šest (Lx 16) nebo všech deset (Lx 20) oddílů přestavěny na dvě lůžka. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 87 06-70 473...544 | 3473...3544 | Ateliers de CIWL Oostende | {10} | 160 km/h | |||||||||
![]() |
Metropolitan Carriage Wagon and Finance Co Ltd. (3425-3483) Entreprises Industrielles Charentaises (3525-3555) |
|||||||||||||
Vzhled interiéru: 3773, 3482, 3483: Morrison 3525, 3539, 3543, 3544: René Prou 3552, 3553, 3555: Nelson Oddíl č. 1 byl využit jako rozšíření umývárny ve vozech 3525, 3543 a 3444 a přeměněn na služební oddíl v ostatních vozidlech. Vozy 3552 a 3555 přestavěné na "Suite" v letech 2022–2023, vůz 3553 na soukromý vůz „L'Observatoire“ v letech 2023–2025 |
||||||||||||||
Zgłoś błąd | Bezpośredni link | 24.6.2024 | |||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 87 76-70 552, 555 | 3552, 3555 | Ateliers de CIWL Oostende ACC Clermont-Ferrand |
< |
160 km/h | |||||||||
![]() |
Entreprises Industrielles Charentaises | |||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Dva vozy Lx byly přestavěny na čtyři "Suite" - s manželskou postelí (v "La Campagne" oddělenými lůžky) přestavitelnou na sedadlo a koupelnu. Design oddílů vytvořil Wimberly Interiors a je inspirován stejnojmennými krajinami „La Forêt“ (Les), „La Campagne“ (Venkov), „Les Montagnes“ (Hory) a „Les Lacs“ (Jezera). | ||||||||||||||
Zgłoś błąd | Bezpośredni link | 24.6.2024 | |||||||||||||
do góry |
||||||||||||||
Lůzkový vůz "S1" | ||||||||||||||
Pro CIWL bylo vyrobeno 120 vozů tohoto typu. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 87 76-70 309, 425 | 3309, 3425 | Hansa Waggonbau Bremen ACC Clermont-Ferrand |
< |
160 km/h | |||||||||
![]() |
Métallurgiques de Nivelles Birmingham Railway Carriage and Wagon Company |
|||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Vozy S1 byly přestavěny na tři "Grand Suite" - spací část s manželskou postelí, obývací pokoj s pohovkou (rovněž přestavitelnou na postel) a koupelnu. Design prostorů vytvořil Wimberly Interiors a jsou vyzdobeny architektonickým stylem stejnojmenných měst. 3309 - přestavěno 2019-2020, oddíly "Budapešť", "Vídeň" a "Praha" 3425 - přestavěno 2017-2018, oddíly "Istanbul", "Benátky" a "Paříž" |
||||||||||||||
Zgłoś błąd | Bezpośredni link | 24.6.2024 | |||||||||||||
do góry |
||||||||||||||
Jidelní vůz Pullman "Étoile du Nord" s kuchyní | ||||||||||||||
Pro CIWL bylo vyrobeno 20 vozů tohoto typu. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 87 08-70 095, 110 | 4095, 4110 | Hansa Waggonbau Bremen | {2} | 160 km/h | |||||||||
![]() |
Birmingham Railway Carriage and Wagon Company | |||||||||||||
Vozy měly původně pevné lavice. Obložení stěn pro vůz 4095 pochází z jídelního vozu č. 3583. | ||||||||||||||
Zgłoś błąd | Bezpośredni link | 25.6.2024 | |||||||||||||
do góry |
||||||||||||||
Jidelní vůz Pullman "Côte d'Azur" s kuchyní | ||||||||||||||
Pro CIWL bylo vyrobeno 16 vozů tohoto typu. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 87 09-70 141 | 4141 | Hansa Waggonbau Bremen | {1} | 160 km/h | |||||||||
![]() |
Entreprises Industrielles Charentaises | |||||||||||||
Vzhled interiéru: René Lalique. Vůz měl původně jen stolky pro dva a jeden oddíl pro čtyři. Po požáru v roce 1983 byla kuchyně nahrazena obchodem se suvenýry, na který v roce 2015 navázal šampaňský bar. | ||||||||||||||
Zgłoś błąd | Bezpośredni link | 25.6.2024 | |||||||||||||
do góry |
||||||||||||||
Barový vůz | ||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 87 09-70 674 | 3674 | Hansa Waggonbau Bremen | {1} | 160 km/h | |||||||||
![]() |
Entreprises Industrielles Charentaises | |||||||||||||
Vzhled interiéru: Gérard Gallet. Vůz byl původně jídelní, dnes je dokonce vybaven pianem. | ||||||||||||||
Zgłoś błąd | Bezpośredni link | 24.6.2024 | |||||||||||||
do góry |
||||||||||||||
Lůzkový vůz "YTb" | ||||||||||||||
Pro CIWL bylo vyrobeno 60 vozů tohoto typu. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
61 87 06-70 912, 915 | 3912, 3915 | Hansa Waggonbau Bremen | {2} | 160 km/h | |||||||||
![]() ![]() |
Ateliers Métallurgiques de Nivelles | |||||||||||||
Oba vozy mají lůžkové oddíly pro personál, zavazadlové a úložné prostory pro jídelní vozy a sklad uhlí pro vytápění kamen v lůžkových vozech. | ||||||||||||||
Zgłoś błąd | Bezpośredni link | 24.6.2024 |
Ostatnia aktualizacja: 28.6.2024
Vyrobce stránky: no-night včetne grafiky vozů vytvořeny na základě grafik Daniela Hentschela
Objaśnienia rozdzielczości kolorów:
Wagony w ekslopatacji | |
Odrzucone wagony | |
Eksploatowane zmodernizowane wagony | |
Odrzucone zmodernizowane samochody | |
Przejęte wagony używane | |
Przejęto wycofane z eksploatacji wagony |