vagonWEB
Železniční osobní vozy
 
vagonWEB
Železniční osobní vozy
Hlavní strana » Popisy » Venice Simplon-Orient-Express
» Popisy » Venice Simplon-Orient-Express
cs         ▼
Česky
English
Deutsch
Polski
Magyar

Venice Simplon-Orient-Express

James Sherwood, majitel Sea Containers, začal sbírat vyřazené vozy CIWL v roce 1977. Inaugurační cesta se uskutečnila 25. května 1982. Od té doby jsou v základní nabídce zájezdy mezi Benátkami a Paříží (do roku 2024 Calais s přestupem do/z Londýna). Každý rok zahrnují některé jízdy Vídeň, Budapešť, Prahu a Istanbul (přes Bukurešť), ale příležitostně jsou nabízeny i jiné destinace jako Řím, Amsterdam, Berlín, Krakov a dokonce i Stockholm.

Původní podvozky „Pennsylvania“ (labutí krk) byly v roce 2006 nahrazeny novými, podobnými podvozku francouzských vozů Corail, které nyní umožňují maximální rychlost 160 km/h (dříve 140).

Jídelní vozy dostaly klimatizaci a dobové kuchyňské vybavení již v roce 1982. V roce 2017 byly klimatizací vybaveny i lůžkové vozy a krátce poté i zásuvkami a WiFi. O rok později byla představena nová kategorie komfortu „Grand Suite“ a v roce 2023 pak „Suite“ – na rok 2025 je plánován soukromý vůz „L'observatoire“. Všechny tyto vyšší třídy byly zabudovány do stávajících vozů.

Lůzkový vůz "Lx"
Lůzkový vůz "S1"
Jidelní vůz Pullman "Étoile du Nord" s kuchyní
Jidelní vůz Pullman "Côte d'Azur" s kuchyní
Barový vůz
Lůzkový vůz "YTb"
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
Lůzkový vůz "Lx"
Pro CIWL bylo vyrobeno 90 vozů tohoto typu.
Vozy měly původně deset jednolůžkových oddílů. Později byly čtyři (Lx 14), šest (Lx 16) nebo všech deset (Lx 20) oddílů přestavěny na dvě lůžka.
 
WL
61 87 06-70 473...544 3473...3544 1982 Ateliers de CIWL Oostende {10} 7 160 km/h
1929 Metropolitan Carriage Wagon and Finance Co Ltd. (3425-3483)
Entreprises Industrielles Charentaises (3525-3555)
   
18
Vzhled interiéru:
3773, 3482, 3483: Morrison
3525, 3539, 3543, 3544: René Prou
3552, 3553, 3555: Nelson

Oddíl č. 1 byl využit jako rozšíření umývárny ve vozech 3525, 3543 a 3444 a přeměněn na služební oddíl v ostatních vozidlech.

Vozy 3552 a 3555 přestavěné na "Suite" v letech 2022–2023, vůz 3553 na soukromý vůz „L'Observatoire“ v letech 2023–2025
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
24.6.2024
WL
61 87 76-70 552, 555 3552, 3555 1982
2022-2023
Ateliers de CIWL Oostende
ACC Clermont-Ferrand
<2> 2 160 km/h
1929 Entreprises Industrielles Charentaises    
8
Dva vozy Lx byly přestavěny na čtyři "Suite" - s manželskou postelí (v "La Campagne" oddělenými lůžky) přestavitelnou na sedadlo a koupelnu. Design oddílů vytvořil Wimberly Interiors a je inspirován stejnojmennými krajinami „La Campagne“ (Venkov), a „Les Lacs“ (Jezera), „La Forêt“ (Les), a „Les Montagnes“ (Hory).
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
11.7.2024

nahoru
Lůzkový vůz "S1"
Pro CIWL bylo vyrobeno 120 vozů tohoto typu.
 
WL
61 87 76-70 309, 425 3309, 3425 1982
2017-2020
Hansa Waggonbau Bremen
ACC Clermont-Ferrand
<2> 2 160 km/h
1927
1929
Métallurgiques de Nivelles
Birmingham Railway Carriage and Wagon Company
   
6
Vozy S1 byly přestavěny na tři "Grand Suite" - spací část s manželskou postelí, obývací pokoj s pohovkou (rovněž přestavitelnou na postel) a koupelnu. Design prostorů vytvořil Wimberly Interiors a jsou vyzdobeny architektonickým stylem stejnojmenných měst.
3309 - přestavěno 2019-2020, oddíly "Budapešť", "Vídeň" a "Praha"
3425 - přestavěno 2017-2018, oddíly "Istanbul", "Benátky" a "Paříž"
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
24.6.2024

nahoru
Jidelní vůz Pullman "Étoile du Nord" s kuchyní
Pro CIWL bylo vyrobeno 20 vozů tohoto typu.
 
WPC
61 87 08-70 095, 110 4095, 4110 1982 Hansa Waggonbau Bremen {2} 2 160 km/h
1927 Birmingham Railway Carriage and Wagon Company    
42
Vozy měly původně pevné lavice. Obložení stěn pro vůz 4095 pochází z jídelního vozu č. 3583.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
25.6.2024

nahoru
Jidelní vůz Pullman "Côte d'Azur" s kuchyní
Pro CIWL bylo vyrobeno 16 vozů tohoto typu.
 
WPC
61 87 09-70 141 4141 1982 Hansa Waggonbau Bremen {1} 1 160 km/h
1929 Entreprises Industrielles Charentaises    
34
Vzhled interiéru: René Lalique. Vůz měl původně jen stolky pro dva a jeden oddíl pro čtyři. Po požáru v roce 1983 byla kuchyně nahrazena obchodem se suvenýry, na který v roce 2015 navázal šampaňský bar.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
25.6.2024

nahoru
Barový vůz
 
WR
61 87 09-70 674 3674 1982 Hansa Waggonbau Bremen {1} 1 160 km/h
1931 Entreprises Industrielles Charentaises    
36
Vzhled interiéru: Gérard Gallet. Vůz byl původně jídelní, dnes je dokonce vybaven pianem.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
24.6.2024

nahoru
Lůzkový vůz "YTb"
Pro CIWL bylo vyrobeno 60 vozů tohoto typu.
 
WL
61 87 06-70 912, 915 3912, 3915 1982 Hansa Waggonbau Bremen {2} 2 160 km/h


1949 Ateliers Métallurgiques de Nivelles    
14
Oba vozy mají lůžkové oddíly pro personál, zavazadlové a úložné prostory pro jídelní vozy a sklad uhlí pro vytápění kamen v lůžkových vozech.
Našli jste chybu? | Trvalý odkaz
24.6.2024


Poslední aktualizace: 11.7.2024

Vyrobce stránky: no-night včetne grafiky vozů vytvořeny na základě grafik Daniela Hentschela

Vysvětlivky barevného rozlišení:

Provozované vozy
Vyřazené vozy
Provozované rekonstruované vozy
Vyřazené rekonstruované vozy
Provozované převzaté vozy
Vyřazené převzaté vozy

12.28
vagonWEB.cz
Železniční osobní vozy
new