vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy MÁV-START pro dálkovou dopravu

Osobní vozy MÁV-START pro dálkovou dopravu

MVG Györ, pro MÁV 1969 - 1971, UIC-Y
H. Cegielski Poznań, pro MÁV 1969 - 1980, UIC-Y
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 2002 - 2005
Waggonbau Bautzen/Görlitz, pro MÁV 1978 - 1985, UIC-Y
Dunakeszi, pro MÁV 1985 - 1990 (rekonstrukce vozů MWG Györ 1970-1972), UIC - Y
Szolnok, rekonstrukce pro MÁV 1996 - 2010
DWA Dunakeszi, pro MÁV 1990 - 2000 (rekonstrukce vozů MVG Györ 1971 - 1976), UIC-Y
Bombardier Dunakeszi, pro MÁV 2008 - 2009 (rekonstrukce vozů H. Cegielski 1979 - 1980), UIC-Y
Waggonbau Bautzen, pro MÁV 1981, UIC-Z2
GOŠA Smederevska Palanka, pro MÁV 1989, UIC-Z1
CAF Zaragoza, pro MÁV 1994 - 1995, UIC-Z1
DWA, pro MÁV 1994 - 1998, UIC-Z1/Z2
Szolnoki Járműjavító, pro MÁV-START 2013 - , UIC Z1
Vozy zakoupené od ÖBB 2015
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
MVG Györ, pro MÁV 1969 - 1971, UIC-Y
 
AB 51 55 39-30 003 ... 025 1971 1992-93 13

  140 km/h  
24+40
původně AB 39-41 (MVG Györ 1970-71)
některé vozy mají textilní potahy sedadel místo koženkových
Našli jste chybu?
13.5.2014
B
B
B
Bd
51 55 20-30
50 55 20-35
50 55 20-37
50 55 20-37
003 ... 095
001 ... 071
300 ... 369
500 ... 544
1970-71
1970-71
1969
1992-93
2001-04
1985-87
13
25
50
45


  140 km/h
120 km/h*
120 km/h
140 km/h
 
80 kolo** 2
20-30 a 20-35: původně B 20-41 (MVG Györ 1970-71)
20-37: přestavba celé série B 20-47.0 (MVG Györ 1969)
některé vozy mají textilní potahy sedadel místo koženkových
* vozy 20-35 033 a 055 max. rychlost 140 km/h
** vozy 20-37 5xx
Našli jste chybu?
5.4.2017
Bd 50 55 29-37 500 ... 504 1970-71
1992-93
1983-86
201? -
5
MVG Györ   140 km/h
140 km/h
 
54 3
Původně A 19-41 (MVG Györ 1970-71) a později 51 55 19-30.
Některé vozy mají textilní potahy sedadel místo koženkových.
Našli jste chybu?
30.8.2017

nahoru
H. Cegielski Poznań, pro MÁV 1969 - 1980, UIC-Y
 
Ao 50 55 19-37 000 ... 079 1979 19

  120 km/h  
54
Našli jste chybu?
5.4.2017
Bo
Bko
50 55 20-37 001 ... 208
005 ... 210
1979-80
reko 1990-91
45
24


Dunakeszi   120 km/h  
80*
* Bko je reko Bk v Dunakeszi pro první IC Budapest - Miskolc v letech 1990-91, pouze 60 míst.
Našli jste chybu?
5.4.2017

nahoru
Dunakeszi, rekonstrukce pro MÁV 2002 - 2005
 
Bp 50 55 29-05 000 ... 080 1972 2002-05 <81> 64

  120 km/h  
54 2
Přeznačené vozy Ap 19-05 (v letech 2002-05).
Našli jste chybu?
5.4.2017

nahoru
Waggonbau Bautzen/Görlitz, pro MÁV 1978 - 1985, UIC-Y
 
A 51 55 19-80 001 ... 020 1981 14

  140 km/h  
54
Bautzen
Našli jste chybu?
19.4.2017
AB 51 55 39-80 002 ... 017 1981 7
VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
24+40
Našli jste chybu?
5.4.2017
B 51 55 20-80 001 ... 035 1981 14

VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
80
Našli jste chybu?
5.4.2017
WLAB 51 55 70-80 001 ... 010 1985 10

  160 km/h  
10-30
Görlitz
Našli jste chybu?
16.2.2017

nahoru
Dunakeszi, pro MÁV 1985 - 1990 (rekonstrukce vozů MWG Györ 1970-1972), UIC - Y
 
Bc 51 55 59-80 001 ... 008 1970 1985 8

  160 km/h  
54
přestavba z B 20-41 (Györ 1970)
Našli jste chybu?
19.4.2017
WSPz 61 55 89-70 500 ... 501 1971 1988 2

  160 km/h  
37
Přestavba z B 20-41 (Györ 1971).
Používány v letní sezóně na vlaky do Rijeky jako sleeperette.
Našli jste chybu?
7.12.2015
Ds 51 55 95-80 001 ... 020 1971 1988-90 10

  160 km/h  
24
95-80: přestavba z Ds 95-41 (Györ 1971)
Našli jste chybu?
16.2.2017

nahoru
Szolnok, rekonstrukce pro MÁV 1996 - 2010
 
ARp 50 55 84-35 000 ... 003 1970-72 1985, 87 4

  140 km/h  
38
přestavba z A 19-41 a B 20-41 (Györ 1970-72)
do roku 1999 ARp 84-41, kdy byla provedena rekonstrukce v dílnách MÁV Szolnok za spolupráce G.Tim.Co. Ltd.
Našli jste chybu?
7.12.2015
Db 50 55 92-47 102 ... 109 1971 1996 4

  120 km/h  
58 2
přestavba z Dd a Dl (Györ 1970)

Našli jste chybu?
19.4.2017
Bd 50 55 84-44 001 ... 005 2010 5
  140 km/h  
8 28
úprava z vozů Ds 95-80: služební oddíl upraven pro cestující, zbytek vozu uzpůsoben pro přepravu jízdních kol
Našli jste chybu?
13.5.2014
Bd 50 55 84-07 001 ... 003 1971 2013 <3> 3
  120 km/h  
12 + 12 sklopných 26
Našli jste chybu?
4.1.2014

nahoru
DWA Dunakeszi, pro MÁV 1990 - 2000 (rekonstrukce vozů MVG Györ 1971 - 1976), UIC-Y
 

nahoru
Bombardier Dunakeszi, pro MÁV 2008 - 2009 (rekonstrukce vozů H. Cegielski 1979 - 1980), UIC-Y
 
Apee 61 55 19-57 001 ... 003 1979 2008-09 3

  140 km/h  
52
rekonstrukce z Ao 19-37 a Bo 20-37 (H. Cegielski 1979)
Našli jste chybu?
13.5.2014
Bpee 61 55 29-57 001 ... 007 1979 2008-09 7

  140 km/h  
72
rekonstrukce z Ao 19-37 a Bo 20-37 (H. Cegielski 1979)
Našli jste chybu?
13.5.2014

nahoru
Waggonbau Bautzen, pro MÁV 1981, UIC-Z2
 

nahoru
GOŠA Smederevska Palanka, pro MÁV 1989, UIC-Z1
 
ABmz 61 55 30-91 001 ... 007 1989 6 ?

  200 km/h  
24+36
Vůz 30-91 006 vyhořel v roce 1993 ve stanici Budapest-Keleti.
Našli jste chybu?
19.4.2017
Bmz 61 55 21-91 001 ... 013 1989 13

  200 km/h  
66
První řada vozů UIC-Z1 u MÁV
Našli jste chybu?
5.4.2017

nahoru
CAF Zaragoza, pro MÁV 1994 - 1995, UIC-Z1
 
Amz 61 55 19-91 100 ... 108 1994 9

  200 km/h  
54
Našli jste chybu?
13.5.2014
Apmz 61 55 10-91 100 ... 107 1994 8



  200 km/h  
60
Našli jste chybu?
16.2.2017
Bmz 61 55 21-91 100 ... 111 1994 11

  200 km/h  
66
Našli jste chybu?
5.4.2017
Bpmz 61 55 20-91 100 ... 117 1994 18

  200 km/h  
80
Našli jste chybu?
16.2.2017
Bcmz 61 55 50-91 100 ... 108 1994 9

  200 km/h  
60
Našli jste chybu?
13.5.2014
WLABmz 61 55 71-91 100 ... 105 1994 6

  200 km/h  
11-33
Našli jste chybu?
22.5.2014
WRmz 61 55 88-91 100 ... 108 1994 9



  200 km/h  
36
Našli jste chybu?
12.2.2017
Dms 51 55 95-91 100 ... 105 1995 5

  200 km/h  
15
vůz 95-91 105 byl dodán navíc jako reparace za zpoždění celé dodávky, ovšem nebyl nikdy dokončen,nyní je odstaven v Historickém železničním parku v Budapešti
Našli jste chybu?
13.5.2014

nahoru
DWA, pro MÁV 1994 - 1998, UIC-Z1/Z2
 
Apmz 61 55 10-71 001 ... 010 1995 9

DWA Bautzen   160 km/h  
60
Vůz 10-71 006 byl zničen 28.6.1998 při nehodě EC Csardás u Zebegény, klima použita do Bpm 20-70 076 -> Bpmz 20-71 023
Našli jste chybu?
5.4.2017
Avmz 61 55 19-91 300 ... 314 1997-98 [15] 15

DWA Dunakeszi   200 km/h  
54
Písmenné značení je dle standardu DB.
Našli jste chybu?
5.4.2017
Bpm 51 55 20-70 050 ... 075 1994-95 [26] 23

DWA Ammendorf   160 km/h  
80
Do vozu Bpm 20-70 076 dosazena klimatizace z Ampz 10-71 006 a přeznačen na Bpmz 20-71 023.
Vozy Bpm 20-70 062 a Bpm 20-70 064 vybaveny vakuovým WC.
Našli jste chybu?
5.4.2017
Bpmz 61 55 20-71 001 ... 024 1994-95 [23] 24

DWA Ammendorf + Bautzen   160 km/h  
80
Vůz Bpmz 20-71 023 vznikl dosazením klimatizace z Ampz 10-71 006 do vozu původně Bpm 20-70 076
Vůz Bpmz 20-71 011 vybaven vakuovým WC.
Našli jste chybu?
5.4.2017
Bvmz 61 55 21-91 300 ... 334 1997-98 35

  200 km/h  
66
DWA Dunakeszi
písmenné značení je dle standardu DB
Našli jste chybu?
15.3.2016
WRbumz 61 55 88-71 001 ... 010 1995 [10] 10

DWA Ammendorf   160 km/h  
30 21
Písmenné značení je dle standardu DB, podle MÁV by mělo být WRRmz
Našli jste chybu?
5.4.2017

nahoru
Szolnoki Járműjavító, pro MÁV-START 2013 - , UIC Z1
 
Bpmz 61 55 20-91 400 ... 401 2013 [2] 2
  200 km/h  
80
Našli jste chybu?
19.4.2017

nahoru
Vozy zakoupené od ÖBB 2015
 
Bpmbdfee 51 55 80-76 201 ... 206 1982 - 1986 1996 - 2003
2015 - 2016
{6} ?
Jenbacher Werke ÖBB TS
Szolnok
  2tr  
56 5 1
V roce 2015 zakoupeno 6 vozů od ÖBB. Vozy se před uvedením do provozu podrobují částečné rekonstrukcí v dílnách Szolnok.
Našli jste chybu?
5.4.2017
Bpmee 51 55 20-76 001 ... 049 1980 - 1986 1995 - 2004
2015 - 2016
{49} 49
Jenbacher Werke, SGP Graz, SGP Simmering ÖBB TS
Szolnok
  160 km/h  
80 1
V roce 2015 zakoupeno 49 vozů Bmpz-l 50 81 21-73 od ÖBB. Před uvedením do provozu prošly vozy částečnou rekonstrukcí v dílnách Szolnok.
Našli jste chybu?
5.4.2017


Poslední aktualizace: 30.8.2017

Kompletace dat: Jiří Pokorný

Zdroje:
• Martin Zedník
• György Kovács a přátelé
vasutikocsi.freeweb.hu
szemelykocsi.toth-maros.hu
www.vonatosszeallitas.hu

Autoři nákresů: Iván Zoltán, Sven Eger, pd.