vagonWEB

Železniční osobní vozy

Hlavní strana » Popisy » Osobní vozy ČD

Osobní vozy ČD

Vozy standardu UIC-Y (a další vozy délky 24,5 m)



Historie vozů standardu UIC-Y u ČSD se začala psát v 60. letech. V rámci RVHP však byla zpočátku dána přednost vlastnímu standardu a tak první vozy z východoněmecké vagonky Bautzen odpovídaly normě OSŽD-B. K ČSD bylo v roce 1964 dodáno prvních pět vozů řady ABa tohoto typu. V roce 1965 se pak rozběhly dodávky vozů ze stejné vagonky, avšak tvar skříně již plně odpovídal typu UIC-Y. O rok později začaly vozový park ČSD doplňovat vozy konstrukce UIC-Y z vagónky MVG Győr a počátkem sedmdesátých let se do výroby vozů konstrukce UIC-Y zapojila i tehdy československá Vagonka Studénka. Ta také byla posledním výrobcem vozů, který v roce 1991 dodal poslední vůz konstrukce UIC-Y pro ČSD. Vozy však postupně procházely různými úpravami a rekonstrukcemi a původních, nemodernizovaných vozů této konstrukce velmi rychle ubývá.

Přehled je uspořádán dle let, ve kterých byly vozy k ČSD/ČD dodávány.

Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1974 - 1985, Y/B 70
Waggonbau Görlitz, pro ČSD 1965 - 1985, UIC-Y
Vagónka Studénka, pro ČSD 1969 - 1992, UIC-Y
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1976 - 2010, UIC-Y
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1983 - 2012, Y/B 70
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr, pro ČD 1996 - 2015, UIC - Y
Úpravy a modernizace vozů Vagonka Studénka, pro ČD 2002 - 2014, UIC-Y
Seřazení:
• Podle skupin
Podle tříd
Podle abecedy
Tabulkové zobrazení

Zobrazení:
• Jen provozní řady
Včetně vyřazených
Jen vyřazené

nahoru
Waggonbau Bautzen, pro ČSD 1974 - 1985, Y/B 70
Od roku 1974 začala vagonka VEB Waggonbau Bautzen dodávat inovovaný typ vozu dle upraveného konstrukčního typu Y/B 70 s teplovzdušným topením. Posledním dodaným vozem se stal v roce 1985 vůz Bm 20-41 990, další dodávkou již byly vozy zkonstruovány dle typu UIC-Z.
 
A149 51 54 19-41
001 ... 110 1972 - 1978 [110] 43 149



VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
54
Vozy použitelné pro vnitrostátní i mezinárodní provoz, části vozů pak byl v průběhu let odebrán režim RIC.
Všechny vozy prošly v letech 2009-2013 kompletní revitalizací interiéru v korporátním stylu ČD.
Části vozů byl v roce 1983 odebrán režim RIC, vůz 024 byl rekonstruován na Aee152.
Našli jste chybu?
24.1.2017
AB349 51 54 39-41 001 ... 050 1984 [50] 34 349



VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
24+40
Vozy použitelné pro vnitrostátní i mezinárodní provoz.
Všem vozům byl v letech 2010-2013 revitalizován interiér v korporátním stylu "najbrt".
Tři vozy byly modernizovány na typ Aee145.
Vozy AB349 049 a 050 jsou z výroby vybaveny centrálním zdrojem el. napětí, stejně jako vozy Bee243, avšak v označení se nijak neodlišují.
Našli jste chybu?
24.1.2017
B249 51 54 20-41 403 ... 979 1979 - 1985 [816] 245 249





VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
80
Vozy použitelné pro vnitrostátní i mezinárodní provoz, části vozů pak byl v průběhu let odebrán režim RIC.
Některé vozy mají původní koženkový potah nahrazený textilním, případně prošly kompletní revitalizací interiéru v korporátním stylu ČD.
V roce 2009 byl u jednoho vozu B249 vytvořen prostor pro přepravy jízdních kol odstraněním jedné buňky WC s umývárnou, další vozy následují v roce 2010 úpravou vozů B256.
V roce 2011 bylo 50 vozů B256 upraveno na B249 a pronajmuto dopravci Koleje Ślaskie na provoz vlaků ve Slezském vojvodství v Polsku. Do konce roku 2013 byly vozy vráceny zpět Českým drahám.
Od 11/2014 do 12/2014 bylo pronajato 20 vozů k ZSSK pro posílení vlaků z důvodu zavedení bezplatné přepravy vybraných skupin cestujících na Slovensku.
Našli jste chybu?
24.1.2017
BDs449 51 54 82-40 000 ... 440 1974 - 1981 [441] 54 450





VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
40
Vozy použitelné pro vnitrostátní i mezinárodní provoz, části vozů pak byl v průběhu let odebrán režim RIC.
Jeden vůz byl v 90. letech rekonstruován na typ Bee273.
Některé vozy mají původní koženkový potah nahrazený textilním, případně prošly v letech 2010-2012 kompletní revitalizací interiéru v korporátním stylu ČD.
Našli jste chybu?
24.1.2017
Bc833 51 54 59-41 151 ... 210 1984 [60] 4 833





VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
54
Čtvrtá série lehátkových vozů Y/B 70 pro ČSD.
Některým vozům byla v letech 1989 a 1998-2000 zvýšena rychlost na 160 km/h, v roce 2014 opět snížena na 140 km/h. Některým vozům byl dále v roce 2007 opraven interiér (látkové potahy sedadel, nová podlaha,...).
Pravidelné nasazení těchto vozů skončilo v červnu 2015, poté se v provozu objevují pouze výjimečně.
Našli jste chybu?
24.1.2017

nahoru
Waggonbau Görlitz, pro ČSD 1965 - 1985, UIC-Y
 
WLAB822 51 54 70-40 186 ... 218 1985 [33] 9 822

VEB Waggonbau Görlitz   140 km/h  
+30
Poslední série lůžkových vozů z VEB Waggonbau Görlitz pro ČSD.
V letech 1986 - 2013 byla max. povolená rychlost 160 km/h, vozy nesly označení 70-80.
V roce 2014 prošly některé vozy mírnou modernizací - nové koberce, nové záclony, nové potahy sedadel, nová lednice a revize zásuvek 230V.
Vozy jsou pravidelně v GVD 2016/2017 nasazovány pouze na vlak Praha - Zvolen/Banská Bystrica - Praha, avšak často se objevují jako záloha za jiné vozy na vlacích Cheb - Praha - Humenné - Praha - Cheb anebo Praha - Budapest - Praha.
Našli jste chybu?
22.1.2017

nahoru
Vagónka Studénka, pro ČSD 1969 - 1992, UIC-Y
V roce 1969 byly ve Vagónce Studénka vyrobeny první dva prototypové vozy částečně odvozené od přípojných vozů Baim. V letech 1972 - 1975 bylo vyrobeno dalších 525 sériových vozů tehdejší řady Bai, dnes Bt278. Téměř totožná série, odlišující se v především použitím novějšího typu podvozků, byla pro ČSD dodávána v průběhu let 1986 - 1992, zpočátku řadou Bdt279, později inovovanou řadou Bdt280 a zakončená řadou Bp282. Původní vozy řady Bt se již v provozu nevyskytují (pouze výjimečně), novější vozy řady Bdt procházejí různými přestavbami a modernizacemi.
 
Bdt279 50 54 21-08 001 ... 195 1986 - 1987 [195] 69 279





Vagónka Studénka   120 km/h  
88
Po více jak deseti letech od dodání posledních vozů řady Bai se ČSD dočkaly další série vozů s velkoprostorovým uspořádáním sedadel od domácího výrobce.
V letech 2008 - 2009 bylo devíti vozům dosazeno CZE a byly přeznačeny na Btee289. V letech 2011 - 2013 dále proběhla rekonstrukce na řídící vozy Bfhpvee295 a v průběhu let 2013 - 2014 proběhla modernizace na ABpee347 a Bdtee276.
Od 11/2014 do 12/2014 bylo pronajato 20 vozů k ZSSK pro posílení vlaků z důvodu zavedení bezplatné přepravy vybraných skupin cestujících na Slovensku.
Některým vozům byly vyměněny koženkové potahy za plyšové, byla vyměněna podlaha a obložení interiéru bylo přetřeno šedobílou barvou.
Našli jste chybu?
23.1.2017
Bdt280 50 54 21-08 196 ... 395 1990 - 1991 [200] 78 280





Vagónka Studénka   120 km/h  
88
V inovovaném provedení bylo k ČSD dodáno dalších 200 vozů s velkoprostorovým uspořádáním sedadel. Odlišovaly se tmavou žíhanou koženkou a střechou s prolisy. Zatímco u ČD procházejí vozy postupnou revitalizací interiéru (plyšové potahy, nová podlaha či obložení stěn), u ZSSK jsou postupně všechny vozy podrobovány kompletní modernizaci s doplněním klimatizace na řadu Bdteer.
Našli jste chybu?
23.1.2017

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1976 - 2010, UIC-Y
V roce 1976 došlo k úpravě a následnému převedení dvou vozů řady Aza mezi vozy restaurační.
Po roce 1983 začal být postupně vozům s odporovým topením odebírán režim RIC, umožňující mezinárodní provoz těchto vozů. Jako poslední byl odebrán vozům AB v roce 2001. Počátkem 90. let pak byly různé vozy postupně deklasovány, případně upravovány dle aktuálních potřeb vozového parku, například vyčleněním jednoho oddílu jako služební.
Větší modernizace probíhala až koncem 90. let, především z vozů AB, B a Bc na vozy Aee a Bee.
 
Bee272 51 54 20-38 001 ... 034 1965 - 1973 1992, 1996 - 1999 <34>
<>
29 272



VEB Waggonbau Bautzen ŽOS České Velenice   140 km/h  
36 22
Rekonstrukce z vozů B250 a Bc663.
V letech 2010 - 2015 vozy postupně procházely přečalouněním sedadel v korporátním stylu.
Našli jste chybu?
24.1.2017
Aee152 51 54 19-38 013 ... 018 1971 - 1973 1998 - 2001 <6> 6 152



VEB Waggonbau Bautzen ŽOS České Velenice   140 km/h  
+54
Rekonstrukce z vozů AB350 39-40.
V roce 2011 dosazeny zásuvky 230V, v roce 2012 vozy postupně procházely přečalouněním sedadel v korporátním stylu.
Našli jste chybu?
24.1.2017

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Waggonbau Bautzen, pro ČSD a ČD 1983 - 2012, Y/B 70
Po roce 1983 začal být postupně některým vozům odebírán režim RIC, umožňující mezinárodní provoz těchto vozů. Roku 1989 proběhla úprava několika jídelních vozů pro mezinárodní provoz a dále v průběhu 90. let pak byly některé vozy A dočasně přeznačeny na 2. vozovou třídu.
Větší modernizace pak probíhaly přibližně od poloviny 90. let až do roku 2012.
 
B256 50 54 20-41 175 ... 5xx 1974 - 1979 1983 - 19xx {???} 7 256





VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
80
Od roku 1983 začal být některým vozům B 20-41 postupně odebírán režim RIC, vozy se tak staly použitelnými pouze pro vnitrostátní provoz.
Některé vozy byly v 90. letech rekonstruovány na typ Bee273.
Některé vozy mají původní koženkový potah nahrazený textilním, případně prošly kompletní revitalizací interiéru v korporátním stylu ČD.
V roce 2011 bylo 50 vozů B256 upraveno na B249 a pronajmuto dopravci Koleje Ślaskie na provoz vlaků ve Slezském vojvodství v Polsku. Do konce roku 2013 byly vozy vráceny zpět Českým drahám.
V roce 2009 byl u jednoho vozu B249 vytvořen prostor pro přepravy jízdních kol. Tento vůz zůstal osamocen a v letech 2010 - 2011 proběhla úprava 49 vozů B256 odstraněním jedné buňky WC s umývárnou a vozy byly přeznačeny na typ Bd264.
Pravidelné nasazení těchto vozů skončilo v roce 2014. Sporadicky se však vyskytují v provozu v případě mimořádných situací či posílení souprav, mnoho z nich je však trvale odstaveno.
Našli jste chybu?
24.1.2017
BDs450 50 54 82-40 000 ... 340 1974 - 1976 1983 - ???? {???} 71 450





VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
40
Od roku 1983 začal být některým vozům BDs 82-40 postupně odebírán režim RIC, vozy se tak staly použitelnými pouze pro vnitrostátní provoz.
Některé vozy byly rekonstruovány na typ Bee273 a na Bvt453.
V letech 2009 - 2012 bylo 12 vozům dosazeno CZE a došlo k přeznačení na typ BDsee454.
Některé vozy mají původní koženkový potah nahrazený textilním, případně prošly v letech 2010-2012 kompletní revitalizací interiéru v korporátním stylu ČD.
Našli jste chybu?
31.1.2017
Ds952 50 54 95-40 000 ... 099 1974 1983-2003 {100} 15 952





VEB Waggonbau Bautzen   140 km/h  
V letech 1983-2003 byl vozům Ds 95-40 odebrán režim RIC, vozy se tak staly použitelnými pouze pro vnitrostátní provoz.
Našli jste chybu?
1.2.2017
Bee273 50 54 20-38 101 ... 134 1974 - 1985 1992 - 1994 <34> 34 273





VEB Waggonbau Bautzen MOVO Plzeň   140 km/h  
* 53**
Rekonstrukce z vozů B 20-41 a BDs 82-40. Vůz 103 byl po rekonstrukci v roce 1994 označen jako ABeer 50 54 30-78 101, do 12/2010 označeno řadou Beer(273). Od roku 2011 vozy prochází přečalouněním sedadel do korporátního stylu.
* 3 klasické oddíly, 2 dvojoddíly, 1 trojoddíl.
** Některé vozy 52 (zřejmě i 51) míst; dále některé vozy jsou vybaveny 8 nouzovými sedačkami na chodbičce.
Našli jste chybu?
1.2.2017
Aee145 61 54 19-51 001 ... 012 1975 - 1984 2000 - 2006 {12} 12 145



VEB Waggonbau Bautzen ŽOS České Velenice   140 km/h  
54
Vozy Aee152 modernizované v roce 2006 s dosazenou klimatizací. V roce 2012 byly do vozů instalovány zásuvky 230V a v letech 2013-2014 vozy prošly přečalouněním sedadel v korporátním stylu.
Našli jste chybu?
1.2.2017
Bee243 51 54 20-41 883 ... 890 1984 2003 {8} 7 243



VEB Waggonbau Bautzen KOS Krnov   140 km/h  
60*
Série vozů B 20-41, která byly z výroby zkušebně vybaveny CZE, v roce 2003 došlo k náhradě původního koženkového potahu textilním a odlišením od ostatních vozů úpravou označení na Bee243.
Jeden vůz byl vyřazen po nehodě.
* 60 míst pouze administrativně, sedačky jsou původní čtyřmístné
Našli jste chybu?
1.2.2017
Bvt453 50 54 84-46 001 ... 002 1974 - 1975 2007 <2> 2 453

VEB Waggonbau Bautzen Ateco Praha   140 km/h  
40
Rekonstrukce z vozů BDs450. V současné době se již s vozy v provozu nepočítá.
Našli jste chybu?
1.2.2017
BDsee454 50 54 82-46 128 ... 392 1975 - 1976, 1981 2009 - 2012 <12> 12 454



VEB Waggonbau Bautzen MOVO Plzeň   140 km/h  
40
Modernizace vozů BDs450, dosazení CZE a úprava interiéru (přečalounění sedadel). Vozy jsou provozovány výhradně s vozy Bmto/Bdmteeo na trati Kolín - Čáslav - Havlíčkův Brod - Žďár nad Sázavou/Jihlava v domovské stanici Havlíčkův Brod.

V roce 2013 bylo upraveno číselné označení všech vozů z chybného 82-40 na 82-46.
Našli jste chybu?
1.2.2017
Bd264 50 54 29-41 374 ... 505 1979 2010 - 2011 <49> 47 264





VEB Waggonbau Bautzen Ateco Praha   140 km/h  
54
Původně vozy B256, u kterých byl vytvořen prostor pro přepravu jízdních kol - odstranění buňky WC s umývárnou a jednoho oddílu pro cestující, dosazeny háky na jízdní kola.
Prototypový vůz (B249 907) byl takto upraven už v roce 2009.
Dva vozy byly vyřazeny po nehodě v roce 2015.
Našli jste chybu?
1.2.2017
Bd264 50 54 20-41 907 1985 2011 {1} 1 264

VEB Waggonbau Bautzen MOVO Plzeň   140 km/h  
80 4
Úprava prototypového vozu pro přepravu jízdních kol - vůz prošel opravou interiéru a obdržel korporátní nátěr. Při této příležitosti pak došlo k odebrání režimu RIC (vůz se tak stal použitelným pouze pro vnitrostátní provoz) a přeznačením na v té době již existující řadu Bd264.
Našli jste chybu?
1.2.2017
B251 50 54 29-42 001 ... 030 1975 2016 {12} 12 251


VEB Waggonbau Bautzen DKV Praha   140 km/h  
54
Přeznačení posledních provozních vozů A151 na 2. vozovou třídu.
Vozy jsou použitelné pouze pro vnitrostátní provoz.
Našli jste chybu?
1.2.2017

nahoru
Úpravy a modernizace vozů MVG Győr, pro ČD 1996 - 2015, UIC - Y
Rekonstrukce 100 vozů maďarské výroby (původních řad Ba a Bai) pro vlaky EC/IC, v MOVO Plzeň, ve spolupráci s DVJ Dunakeszi, vycházející z jednotného konceptu rekonstrukcí starších vozů z MVG Győr. Vzniklo tak 50 oddílových vozů 2. třídy Beel (později Bee246), 35 velkoprostorových vozů 2. třídy Bhee (později Bpee247), 15 oddílových vozů 1. třídy Aeel (později Aee146) a 10 velkoprostorových vozů 2. třídy Ahee (později Apee148). V roce 2001 byly vozy přeznačeny a od roku 2006 do roku 2011 postupně (některé vozy i několikrát) modernizovány dosazením různých prvků (vakuové WC, zásuvky 230V, klimatizace,...), čímž vzniklo množství dalších řad.
 
Aee142 61 54 19-70 001 - 005, 015 1966 - 1970 2008 - 2009 <6> 6 142



MVG Győr MOVO Plzeň   160 km/h  
54
Modenizace již dříve modernizovaných vozů Aee147. Byla dosazena klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další.
Vozy by se měly v dohledné době podrobit další modernizaci na Aee140, tentokrát půjde o dosazení elektronického informačního systému a dosazení více zásuvek 230V.
Našli jste chybu?
14.2.2017
Aee140 61 54 19-70 006 ... 014 1966 - 1970 2011 <9> 9 140

MVG Győr ŽOS Trnava   160 km/h  
54
Modernizace devíti již dříve modernizovaných vozů Aee147. Vůz byl uveden do korporátních barev, byla dosazena klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další úpravy.
Našli jste chybu?
2.2.2017
Apee139 61 54 10-70 001 ... 010 1968 - 1973 2015 <10> 10 139



MVG Győr Pars nova Šumperk   160 km/h  
60
Modernizace s cílem sjednocení všech tří poddruhů vozů Apee139 - některé vozy byly přelakovány do korporátního nátěru a všem vozům byla dosazena sedadla z vozů Ampz143.
Našli jste chybu?
14.2.2017
Bee240 61 54 20-70 535, 536, 538 ... 540 1966 - 1974 2008 - 2009 <20> 5 240



MVG Győr ŽOS Trnava   160 km/h  
60
Modernizace 20 již dříve modernizovaných vozů Bee246. Dosazení klimatizace, nové potahy sedadel, nové CZE, vakuové WC a další úpravy.
U pěti vozů byl v letech 2010-2011 dosazen elektronický informační a rezervační systém a tyto byly přeznačeny na Bee238. Tyto úpravy dále probíhají od roku 2015.
Našli jste chybu?
14.2.2017
Bee238 61 54 20-70 513 ... 532 1966 - 1974 2010 - 2011 <20> 20 238



MVG Győr ŽOS Trnava   160 km/h  
60
Modernizace vozů Bee246. Cílem bylo obohacení vozu o elektronický informační a rezervační systém a dosazení zásuvek 230V. Dále byly vozy uvedeny do korporátních barev ČD a byla jim doplněna klimatizace a vakuové WC.
Pod indexem 238 jsou dále uváděny i vozy Bee240 s doplněným elektronickým informačním a rezervačním systémem a zásuvkami 230V.
Našli jste chybu?
14.2.2017
Bee238 61 54 20-70 501 ... 512, 533, 534, 537 1966 - 1974 2010 - 2011, 2016 - 2017 <15> 15 238



MVG Győr ŽOS Trnava   160 km/h  
60
Modernizace vozů Bee240 - dosazení informačního systému a zásuvek 230V. Postupně takto budou modernizovány všechny vozy Bee240.
Našli jste chybu?
14.2.2017
Bpee237 61 54 20-70 001 ... 003, 005 ... 015, 018, 024 - 035 1966 - 1974 2011 <27> 27 237



MVG Győr MOVO Plzeň   160 km/h  
78
Jedná se o modernizaci již dříve modernizovaných vozů Bpee247 a Bpee242.
Součástí modernizace bylo doplnění, případě náhrada původní klimatizace, dosazení zásuvek 230V, elektronického informačního systému a uvedení do korporátních barev.
Našli jste chybu?
14.2.2017
Bpee237 61 54 20-70 016, 017, 019 ... 023 1966 - 1970 2010 - 2012 <7> 7 237



MVG Győr MOVO Plzeň   160 km/h  
78
Modernizace sedmi již dříve modernizovaných vozů Bpee239. Do vozů byly nainstalovány zásuvky a elektronický informační systém, poté došlo k přeznačení a sjednocení na řadu Bpee237.
Našli jste chybu?
14.2.2017

nahoru
Úpravy a modernizace vozů Vagonka Studénka, pro ČD 2002 - 2014, UIC-Y
 
Bdt252 50 54 28-19 085 1972 2002 <1> 1 252
Vagónka Studénka   120 km/h  
52 16
Úprava vozu Bt278 - necelá polovina vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přihlehlé plošiny.
Vůz bývá nasazován o víkendech v sezóně na vlaky Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm (mj. na vlak [link ČD Sp 1642].
Našli jste chybu?
19.2.2017
Btee285 50 54 21-19 325 ... 364 1974 2005 - 2007 <9> 3 285
Vagónka Studénka ŽOS České Velenice   120 km/h  
88
Původně Bt278, dosazení CZE. Vozy se postupně upravují na Bdtee286 a Bdtee287.
Vozy se objevují výhradně jako posilové na osobních vlacích Přerov - Bohumín, vedených v klasické soupravě.
Našli jste chybu?
19.2.2017
Bdt262 50 54 20-19 103 ... 493 1973 - 1975 2007 - 2012 <19> 19 262



Vagónka Studénka ŽOS České Velenice, KOS Krnov   120 km/h  
80+4 8
Úprava vozů Bt283 a jediného existujícího vozu Bdt261 - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými. Úprava probíhala v ŽOS České Velenice, jen vůz Bdt
Našli jste chybu?
19.2.2017
Bdtee286 50 54 20-19 187 ... 362 1973 - 1974 2007 - 2008, 2013 <12> 12 286



Vagónka Studénka ŽOS České Velenice, KOS Krnov   120 km/h  
80+4 8
2007 - 2008: Úprava osmi vozů Bt283 v ŽOS České Velenice - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými.
2013: Úprava dvou vozů Btee284, jednoho Bdtee287 a jednoho Btee285 v KOS Krnov- část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, vozu Btee285 byla navíc jedna umývárna přestavěna na prostor pro vlakové čety.
Vozy jsou nasazovány výhradně na vlaky Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm.
Našli jste chybu?
19.2.2017
Bdtee287 50 54 21-19 206 ... 370 1973 - 1974 2007 - 2008, 2012 - 2013 <7> 7 287

Vagónka Studénka ŽOS České Velenice, KOS Krnov   120 km/h  
80+4 8
Úprava vozů Bt278 a Btee285 - část vozu upravena pro přepravu jízdních kol, úprava přilehlé plošiny, dosazeno CZE, některé vozy mají koženkové potahy nahrazené látkovými.
Vozy jsou nasazovány výhradně na vlaky Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm.
Našli jste chybu?
19.2.2017
Bt288 50 54 21-17 003 1973 2008 <4> 1 288

Vagónka Studénka ŽOS České Velenice   120 km/h  
88
Původně Bt278 (vozy 002 ... 004) a Bt283 (vůz 001), úprava el. topení pro použití na 1500 V (trať Tábor - Bechyně).
Po ukončení elektrického provozu na trati Tábor - Bechyně byly tři vozy odstaveny a do provozu nezasahují, jeden bývá využíván příležitostně v případě konání akce na zmíněné trati.
Našli jste chybu?
19.2.2017
Btee289 50 54 21-08 053 ... 193 1986 - 1987 2008 - 2009 <9> 7 289


Vagónka Studénka ŽOS České Velenice   120 km/h  
88
Dosazení CZE do původních vozů řady Bdt279.
V letech 2011 - 2013 byly dva vozy přestavěny na řídící vozy Bfhpvee295.
Některým vozům byly vyměněny koženkové potahy za plyšové, byla vyměněna podlaha a obložení interiéru bylo přetřeno šedobílou barvou.
Našli jste chybu?
22.2.2017
Bfhpvee295 50 54 80-30 004 ... 034 1986 - 1987 2011 - 2013 <33> 31 295



Vagónka Studénka Pars Nova Šumperk   140 km/h  
58+12 2 9
Rekonstrukce z vozů Bdt279 a Btee289 - přestavba interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h.
Třem vozů byl v roce 2016 upraven interiér doplněním první třídy a přeznačením na ABfhpvee395.
Našli jste chybu?
22.2.2017
ABpee347 61 54 30-30 001 ... 015 1986 - 1987 2013 - 2014 <15> 15 347

Vagónka Studénka PESA Bydgoszcz   140 km/h  
30+40
Rekonstrukce vozů Bdt279 - modernizace a přestavba interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h.
Našli jste chybu?
22.2.2017
Bdtee276 50 54 20-46 001 ... 026 1986 - 1987 2014 <26> 26 276

Vagónka Studénka KOS Krnov   140 km/h  
80+4 5
Modernizace vozů Bdt279 - úprava interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 140 km/h.
Našli jste chybu?
22.2.2017
Bdpee231 61 54 20-71 041 ... 102 1991 - 1992 2015 - 2016 <62> 62 231

Vagónka Studénka Pars Nova Šumperk   160 km/h  
72 5
Modernizace vozů Bp282 - modernizace interiéru, předsuvné dveře, dosazení CZE a EIS, zásuvky 230 V, zvýšení max. rychlosti na 160 km/h.
Našli jste chybu?
22.2.2017
ABfhpvee395 50 54 80-30 301 ... 303 1986 - 1987 2016 <3> 3 395
Vagónka Studénka Pars Nova Šumperk   140 km/h  
24+26+4 5
Modernizace vozů Bdt279 pro vratné soupravy 163 + 5x Bdmteeo + ABfhpvee, provozované na příměstských vlacích okolo Prahy.
Sedadla ve voze pochází z vozů Ampz146, které prošly modernizací a dosazením novějších sedadel.
Našli jste chybu?
22.2.2017


Poslední aktualizace: 26.2.2017

Aktualizace a kompletace dat: Adam Vanting

Údaje jsou bez záruky. Uvítám veškeré upřesnění a doplnění. Vaše připomínky můžete zaslat pomocí formuláře pro hlášení chyb u každého vozu nebo na mail vantju(zavináč)gmail(tečka)com, děkuji.

Zdroje

www.alanbutschek.cz

Autoři nákresů: Jiří Vaněk, Filip Španihel, Adam Vanting, kraken, Martin Baier, bymák, pd.